MENU
Infrascoop

Privacy- en cookieverklaring

Privacy- en cookieverklaring

Privacyverklaring werknemers en sollicitanten van infrascoop bv

(versie 1.0 d.d. 25-5-2018)

Inleiding

Naast gegevens van klanten worden binnen Infrascoop B.V. ook gegevens verwerkt van werknemers en sollicitanten. Deze privacyverklaring is van toepassing op alle persoonsgegevens van werknemers, ex-werknemers, stagiaires en sollicitanten van Infrascoop B.V., die door of namens Infrascoop B.V. worden verwerkt. Met deze privacyverklaring informeren wij u over hoe wij met deze persoonsgegevens omgaan.

Te verwerken persoonsgegevens

Wij verwerken persoonsgegevens ten behoeve van onze personeelsadministratie, salarisadministratie en ten behoeve van sollicitatieprocedures. Gegevens die wij (kunnen) verwerken zijn onder andere:

  • NAW-gegevens;
  • Titulatuur;
  • Geboortedatum en geboorteplaats;
  • Geslacht;
  • Nationaliteit;
  • Contactgegevens (e-mailadressen, telefoonnummers);
  • Hiervoor genoemde gegevens van de ouders, voogden of verzorgers van minderjarige werknemers, stagiaires of sollicitanten;
  • IBAN en tenaamstelling;
  • Identiteitsbewijzen;
  • Gegevens met betrekking tot gevolgde en te volgen opleidingen, cursussen en stages;
  • Gegevens met betrekking tot de functie waarnaar gesolliciteerd is;
  • Gegevens met betrekking tot de huidige functie of de voormalige functie, alsmede betreffende de aard, de inhoud en de beëindiging van het dienstverband;
  • Gegevens ten behoeve van de administratie van de aanwezigheid van de werknemer op de plaats waar de arbeid wordt verricht en hun afwezigheid in verband met verlof, arbeidsduurverkorting, bevalling of ziekte, met uitzondering van gegevens over de aard van de ziekte;
  • Gegevens die in het belang van de werknemer worden opgenomen met het oog op hun arbeidsomstandigheden;
  • Gegevens, waaronder begrepen gegevens betreffende huwelijkse staat, partner, gezinsleden en voormalige gezinsleden van de werknemers, die noodzakelijk zijn met het oog op een overeengekomen arbeidsvoorwaarde;
  • Gegevens ten behoeve van het organiseren van de personeelsbeoordeling en de loopbaanbegeleiding, voor zover die gegevens bij de werknemers bekend zijn;
  • Gegevens met betrekking tot het berekenen, vastleggen en betalen van belasting en premies ten behoeve van de werknemer;
  • Andere dan hiervoor genoemde gegevens die met het oog op het vervullen van de functie door werknemer zijn verstrekt of die hem bekend zijn;
  • Andere dan hiervoor genoemde gegevens waarvan de verwerking wordt vereist, ingevolge, of noodzakelijk is met het oog op de toepassing van, een wettelijke verplichting.

Doelen van en grondslagen voor de verwerking

In een aantal gevallen verwerken wij uw persoonsgegevens om te kunnen voldoen aan een wettelijke verplichting, maar meestal doen wij dat om de arbeidsovereenkomst te kunnen uitvoeren en realiseren. In voorkomende gevallen kan het zijn dat wij persoonsgegevens om andere dan bovenstaande reden willen verwerken en dat we u daar expliciet toestemming voor zullen vragen. Tot slot kunnen wij uw persoonsgegevens gebruiken om de rechten of eigendommen van onszelf te beschermen en, zo nodig, in het kader van gerechtelijke procedures.

Verstrekking aan derden

Wij geven persoonsgegevens uitsluitend door aan (betrouwbaar te achten) derden wanneer dat wettelijke verplicht is, of omdat dit nodig is voor onze bedrijfsvoering; denk aan het verstrekken van gegevens aan onze ICT-dienstverlener (op dit moment JK automatisering) en externe salarisadministrateur (op dit moment SD Worx). Met dergelijke derden worden schriftelijke afspraken gemaakt, waarin wordt overeengekomen dat ook deze derden zich houden aan de wet- en regelgeving. Wij zullen in geen enkel geval uw persoonsgegevens zonder uw expliciete toestemming aan derden verstrekken voor commerciële doeleinden of goede doelen.

Bewaartermijnen

Wij zullen uw persoonsgegevens niet langer bewaren dan nodig is voor het doel waarvoor deze zijn verstrekt. Dit betekent dat uw persoonsgegevens bewaard worden zolang deze nodig zijn om de betreffende doelen te bereiken.

Met betrekking tot de administratie van werknemers geldt dat de persoonsgegevens worden verwijderd uiterlijk twee jaren nadat het dienstverband of de werkzaamheden van de werknemer ten behoeve van Infrascoop B.V. zijn beëindigd, tenzij de persoonsgegevens noodzakelijk zijn ter voldoening aan een wettelijke bewaarplicht.

Met betrekking tot de administratie van sollicitanten geldt dat de persoonsgegevens worden verwijderd uiterlijk vier weken nadat de sollicitatieprocedure is geëindigd.

Beveiliging

Wij hebben voor de bescherming van de persoonsgegevens passende organisatorische en technische maatregelen getroffen voor zover die in redelijkheid van ons kunnen worden verlangd, rekening houdend met het te beschermen belang, de stand van de techniek en de kosten van de relevante beveiligingsmaatregelen. Wij verplichten onze werknemers en eventuele derden die noodzakelijkerwijs toegang hebben tot de persoonsgegevens tot geheimhouding. Indien u hier prijs op stelt, lichten wij u graag verder in over hoe wij de bescherming van de persoonsgegevens hebben vormgegeven.

Uw rechten

U hebt recht op inzage, rectificatie of verwijdering van de persoonsgegevens die wij van u hebben (behoudens uiteraard indien dit eventuele wettelijke verplichtingen doorkruist). Verder kunt u bezwaar maken tegen de verwerking van uw persoonsgegevens (of een deel hiervan) door ons of door een van onze (sub)verwerkers. Ook hebt u het recht de door u verstrekte gegevens door ons te laten overdragen aan uzelf of direct aan een andere partij indien u dit wenst.

Datalekken

Indien er binnen onze onderneming sprake mocht zijn van een datalek dan stellen wij u, behoudens zwaarwegende redenen, daarvan onverwijld op de hoogte op het moment dat er concrete kans is op negatieve gevolgen voor uw persoonlijke levenssfeer. Wij streven ernaar dit te doen binnen 48 uur nadat wij een datalek hebben ontdekt of daarover door onze (sub)verwerkers zijn geïnformeerd.

Klachten

Mocht u een klacht hebben over de verwerking van uw persoonsgegevens, dan vragen we u hierover met ons contact op te nemen. Mocht dit niet tot een bevredigende uitkomst leiden, dan heb u altijd het recht om een klacht in te dienen bij de Autoriteit Persoonsgegevens; de toezichthoudende autoriteit op het gebied van privacy.

Wijzigingen

De meest recente versie van de privacyverklaring is de van toepassing zijnde versie en is te allen tijde te raadplegen via de contactpersoon privacy, J. Hendriks, op het kantoor van Infrascoop B.V.

Tot slot

Wij hopen u met deze privacyverklaring een helder beeld te hebben gegeven van ons privacybeleid. Mocht u echter vragen hebben over hoe wij omgaan met persoonsgegevens, dan horen wij dat graag. Eerste aanspreekpunt voor privacyaspecten binnen onze organisatie is de J. Hendriks.